Amsterdam Advanced Graduate School

Programma

De masterclass bestaat uit 6 modules, de 7e module is facultatief.

Module 1 - Merken

Branding: waar sta je voor?

  • Structurele ontwikkelingen in de sociale, maatschappelijke, technologische, juridische en politieke wereld; disruptieve krachten die markten en marketing transformeren
  • Visies op merken
  • Een merk als organiserend principe en de rol van merkoriëntatie

Merkbeheer van morgen

  • De visie op het merkbeheer van morgen
  • Antecedenten van social media gedrag

Module 2 - Communicatie

Contentmarketing: de nieuwe manier van communiceren?

  • Opkomst en betekenis; waarom zou je een ‘mediabedrijf’ willen opstarten? Native advertising versus sluikreclame
  • Blauwdruk succesvolle contentstrategie en -doelen
  • Story telling en contentmarketing
  • Governance en accountability van content
  • Integrale benadering van contentmarketing
  • Case contentmarketing

Module 3 - Media

Media-ontwikkeling en Mediaorkestratie

  • Trends in paid, earned en owned media
  • Als adverteerders mediabedrijven worden; de relatie adverteerder, communicatie- en mediabureaus en uitgever
  • Verrassend en gedetailleerd inzicht in de beleving van traditionele en sociale communicatie-instrumenten in de verschillende fasen van de customer journey

Webcare: van experimenteren naar professionaliseren

  • Reputatiemanagement en word of mouth
  • Serviceverlening in een omnichannel omgeving: instant response?
  • De omgang met complimenten: een vergeten gebied

Module 4 - Social media en consequenties van social media gedrag

  • Catching COBRAs: motivaties achter merkgerelateerd social media gebruik door consumenten
  • Ontwikkelingen in social media: nieuwe platformen, nieuwe interactievormen, versnippering
  • Hoe bepaal je het advertentiebudget voor social media advertising?

Module 5 - Hyperpersonalisatie en Privacy

  • De wetenschap achter personalisatie
  • Digitale sporen in een mediated wereld
  • Big data analysemogelijkheden
  • Personalisatie en augmented reality

Module 6 - Neuroscience en Impliciete meetmethoden

  • Noodzaak tot verdieping in neurowetenschappen
  • Neuroscience als een vast onderdeel van marketingstrategie
  • Doelstellingen, communicatie en budgetten: waar zet ik mijn geld op in nu er zoveel opties zijn? Een optimaliseringsvraagstuk

Module 7 - Intervisie (facultatief, in groepjes)

Je geeft een groepspresentatie van de belangrijkste learnings en ontvangt direct een korte beoordeling.

AAGS

Fotograaf: Caleb George

Gepubliceerd door  Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen

16 mei 2018