Programma

Het programma van de Masterclass bestaat uit zes bijeenkomsten (modules).

Op deze pagina:

AAGS

Fotograaf: Caleb George

Module 1 - Merken

Branding: waar sta je voor?

  • Structurele ontwikkelingen in de sociale, maatschappelijke, technologische, juridische en politieke wereld; disruptieve krachten die markten en marketing transformeren
  • Visies op merken
  • Een merk als organiserend principe
  • De waarde van merken in een veranderend landschap; sterke merken: een gelaagde betekenis, multivocaal
  • Branding in sectoren waarvan de reputatie onder druk staat
  • Dienen vanuit de geest van je merk: een oprecht handelingsperspectief

Merkbeheer van morgen

  • De visie van merkexperts op het merkbeheer van morgen
  • Merkarchitectuur: corporate brands en product merken; een portfolio van merken; hoe brand je de start ups?
  • Merkallianties: partnerships en branding
  • Merkbescherming: ben je het of is er een ander die zich als jou voordoet? Identiteitsriscio’s in verschillende kanalen

 

Module 2 - Communicatie

Contentmarketing: de nieuwe manier van communiceren?

  • Opkomst en betekenis; waarom zou je een ‘mediabedrijf’ willen opstarten? Native advertising versus sluikreclame
  • Blauwdruk succesvolle contentstrategie / doelen
  • Story telling en contentmarketing
  • Earned, branded en social content (waaronder b/vlogging)
  • Contentcuratie en contentverspreiding
  • Governance en accountability van content
  • Integrale benadering van contentmarketing
  • Case contentmarketing

 

Module 3 - Media

Media-ontwikkeling en Mediaorkestratie

  • Trends in paid, earned en owned media
  • Als adverteerders mediabedrijven worden; de relatie adverteerder, communicatie- en mediabureaus en uitgever
  • Verrassend en gedetailleerd inzicht in de beleving van traditionele en sociale communicatie-instrumenten in de verschillende fasen van de customer journey
  • Multi moments of truth in de journey
  • Communicatiedoelstellingen, fases van de customer journey en de KPIs; budgetbepaling en allocatie
  • Stappenplan voor effectieve mediaorkestratie

Webcare: van experimenteren naar professionaliseren

  • Reputatiemanagement en word of mouth
  • Serviceverlening in een omnichannel omgeving: instant response?
  • De omgang met complimenten: een vergeten gebied
  • Webcare als sturend instrument voor marketing: wat doen we met de signalen?
  • Organisatie van webcare (klantcontact, media, corporate communicatie)
  • Webcare ervaringen

 

Module 4 - Social media

  • Catching COBRAs: motivaties achter merkgerelateerd social media gebruik door consumenten
  • Ontwikkelingen in social media: nieuwe platformen, nieuwe interactievormen, versnippering
  • Hoe bepaal je het advertentiebudget voor social media advertising?
  • Social media planning
  • Buzz capture: trends en wat is er over jou te vinden?
  • Influentual marketing: welke strategie denk je uit over hoe vloggers en bloggers met je merk omgaan?
  • Social media: hoe maak je het meetbaar?
  • Social media in B2B

 

Module 5 - Hyperpersonalisatie en Privacy

  • De wetenschap achter personalisatie
  • Digitale sporen in een mediated wereld
  • Big data analysemogelijkheden
  • Personalisatie en augmented reality
  • Location based personalisatie
  • Hoe zinvol te personaliseren in marketingcommunicatie?
  • Uitkomsten uit consumentenonderzoek naar privacy (bewustzijn, attitude, transparantie)
  • Recente ontwikkelingen in de wet- en regelgeving
  • Hoe om te gaan met privacy in een digitale wereld

 

Module 6 - Accountability en impliciete meetmethoden & Neuroscience

  • Doelstellingen, communicatie en budgetten: waar zet ik mijn geld op in nu er zoveel opties zijn? Een optimaliseringsvraagstuk
  • Weten hoe communicatie werkt: neuroscience toegepast binnen marketing en corporate communicatie onderzoek
  • Vooraf meten? Achteraf weten?

Gepubliceerd door  Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen

6 november 2017