Amsterdam Advanced Graduate School

Masterclass Digitale Marketing & Communicatie

Door: drs. Jorge Labadie MBM, 37°Celsius

Technologische ontwikkelingen zijn niet meer weg te denken in onze tijdgeest. Dat levert ook fundamentele veranderingen op voor de manier waarop we merken bouwen, met elkaar communiceren en hoe media inzetten om elkaar te bereiken. Maar welke veranderingen zijn fundamenteel en welke zijn niet meer dan een andere invulling van wat we al weten?

Er zijn veel meer middelen om de effectiviteit op social media en online te meten en evalueren. En consumenten hebben veel meer middelen om het merk van ons over te nemen. Maar welke veranderingen maken ons functioneren als marketeers en communicatiemensen fundamenteel anders? En welke zijn niet meer dan een andere invulling van wat we al weten? We zitten met meer vragen dan antwoorden.

In deze serie masterclasses laten wetenschappers en praktijkmensen zien wat er veranderd is, maar ook wat nog steeds werkt. We combineren ‘proven knowledge' met de lessen van innovatieve projecten die grote merken aangaan.

De masterclasses geven handvatten met deze veranderingen om te gaan en tegelijkertijd positief kritisch te blijven. Ze schuwen daarbij een flinke dosis 'myth busting' niet en laten bijvoorbeeld zien dat cijfers niet altijd zijn wat ze liken. Ook deelnemers snijden belangrijke thema’s aan. Dat leidt soms tot flinke discussies en soms tot hilarische situaties.

Gepubliceerd door  Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen

16 mei 2018