Amsterdam Advanced Graduate School

Deelnemers vertellen

Ivo Joosten

Ivo Joosten, Teamleider Marketing & Communicatie bij Rabobank

"Een inspirerende masterclass over hoe merken bewegen in het digitale tijdperk gestoeld op actuele en relevante wetenschappelijke inzichten."

Judith Habets

Judith Habets, zelfstandig senior communicatieadviseur

"Mijn praktijkkennis kan ik nu staven met de nieuwste wetenschappelijke inzichten, en ik heb er een berg aan inspiratie bijgekregen!"

Inge Epping

Inge Epping, Communicatiemanager | Senior adviseur, UWV

"Merkmanagers en andere functionarissen die zich dagelijks met de marketing en communicatie van hun merk bezig houden, zien hun werk sterk veranderen. Dit jaar heb ik mijn kennis op peil gebracht met de masterclass Merk, Media & Communicatie (voorheen Digital Marketing & Communicatie) van de UvA en ik moet zeggen: het is een aanrader.

In een serie van zes colleges krijg je in hoog tempo vele inzichten aangereikt uit de wetenschap en de dagelijkse praktijk. Ieder college start met resultaten van recent wetenschappelijk onderzoek. Van sommige van die onderzoeken ontvang je vooraf het bijbehorende onderzoeksrapport. Denk nou niet dat het twee uur achterover leunen en aanhoren is. Niets daarvan. De sessies zijn interactief en bedoeld om discussie in de groep te bevorderen. Dat gebeurt dan ook, zowel tijdens de colleges als in de pauzes. In mijn groep leidde dit meer dan eens tot nieuwe onderzoeksonderwerpen voor de betrokken wetenschappers.

Ook gingen er enkele ‘heilige huisjes’ om. Voor wie denkt dat door het verhogen van het aantal likes het engagement van je publiek toeneemt: vergeet het, want ‘liking doesn’t lead to loving’. Zo passeren er meer nieuwe inzichten de revue, die meer dan eens tot ongemakkelijke situaties leiden als blijkt dat je al enige tijd in iets investeert dat niet het gewenste resultaat blijkt op te leveren, maar wel veel geld kost. Je krijgt echter argumenten aangereikt om de directie in de boardroom te overtuigen dat het anders moet en kan.

Na de wetenschapspresentatie volgt de praktijk. Verschillende bedrijven (grote merken!) passeren de revue. Sterk vond ik dat niet alleen successen werden benoemd, maar juist ook de mislukkingen of verkeerde inschattingen. Op basis van het wetenschapscollege vooraf kon je de mislukking soms al aan zien komen.

De informatiedichtheid van deze masterclass is uitermate hoog. Dat komt ook door het enthousiasme van de docenten. Die hebben ontzettend veel te vertellen en doen dat ook graag. Vanwege de overload aan informatie is het prettig dat een moderator het college na afloop in een paar treffende zinnen samenvat en de aangeboden stof in de context van de hele masterclass plaatst."

Martin Kersbergen

Martin Kersbergen, Chief Brand Officer bij Coöperatie DELA

"Een zeer boeiende en kritisch-leerzame course, waarbij je in korte tijd tot de kern van diverse aspecten van digital marketing en communication doordringt."

Anita Loman

Anita Loman, PR & Communicatiemanager bij Visma Software BV

"Dat je vijf uur lang geboeid blijft luisteren zegt veel over het niveau van deze masterclass."

Roshan Warjavand

Roshan Warjavand, Digital Consultant bij warjavand.com

"Een inspirerende masterclass met een goede mix van recente onderzoeksresultaten en praktijkcases op het gebied van (digitale) merk- en marketingcommunicatie."

Wander van der Kolk

Wander van der Kolk, Manager Marketing & Communications bij Stichting Nationaal Ouderenfonds

"Uitdagende, leerzame collegereeks met vakgenoten die perspectief biedt aan je bestaande kennis en ervaring en dit weer afzet tegen de wetenschappelijke ontwikkelingen."

Bekijk hieronder een impressie

In 2019 heet de masterclass Digitale Marketing & Communicatie waarbij ook veel aandacht is voor merken.

Accepteer alle cookies om deze video te kunnen zien. Cookie instellingen.

Gepubliceerd door  Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen

16 mei 2018