Amsterdam Advanced Graduate School

Programma

Module 1

Contentmarketing: naar een integrale strategische benadering

  • Contentmarketing: een paradigmashift in marketingcommunicatie?
  • Ontwikkeling van contentmarketing in de tijd; waar komen we vandaan en waar staan we?
  • Integraal model van contentmarketing met mogelijkheid om eigen aanpak van contentmarketing te evalueren.
  • Beoordelen effectiviteit van investeringen in contentmarketing.
  • Organiseren voor effectieve contentmarketing: planning en controle in een ecosysteem?

Contentmarketing binnen corporate communicatie

  • De corporate story: purpose, relatie met stakeholders, en meer…
  • Inzet van storytelling als techniek; de bedachte corporate story en de beleefde corporate story.
  • Inzichten uit communicatie-onderzoek: corporate story en transportatie-effecten.
  • De missie en kernwaarden vanuit een aansprekende organisatie uitgewerkt binnen contentmarketing.
  • Verspreiding content via earned, paid en own media.
  • De meerwaarde van contentmarketing voor klanten in de daily business en de positionering van een organisatie.

Module 2

Contentmarketingstrategie en story telling

  • Uitwerking van de contentmarketingstrategie aan de hand van een framework voor brandpublishing.
  • Doelgroep, insights, merkbelofte en claims, productie, promotie en performance.
  • De corporate story: purpose, relatie met stakeholders, en meer…
  • Inzet van storytelling als techniek; de bedachte corporate story en de beleefde corporate story.
  • Inzichten uit communicatie-onderzoek: corporate story en transportatie-effecten.

Module 3

Contentmarketing: de next steps

  • Inspirerende case.
  • Het publiceren van engaging content.
  • Aantonen accountability en business case van contentmarketing.
Grachten en huizen

Fotograaf: AAGS

Gepubliceerd door  Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen

8 juni 2018