Programma

Module 1

Contentmarketing: naar een integrale strategische benadering

  • Contentmarketing: een paradigmashift in marketingcommunicatie?
  • Ontwikkeling van contentmarketing in de tijd; waar komen we vandaan en waar staan we?
  • Integraal model van contentmarketing met mogelijkheid om eigen aanpak van contentmarketing te scoren.
  • Beoordelen effectiviteit van investeringen in contentmarketing.
  • Organiseren voor effectieve contentmarketing: planning en controle in een ecosysteem?

Contentmarketing binnen corporate communicatie

  • De corporate story: purpose, relatie met stakeholders, en meer…
  • Inzet van storytelling als techniek; de bedachte corporate story en de beleefde corporate story.
  • Inzichten uit communicatie-onderzoek: corporate story en transportatie-effecten.
  • De missie en kernwaarden vanuit een aansprekende organisatie uitgewerkt binnen contentmarketing.
  • Verspreiding content via earned, paid en own media.
  • De meerwaarde van contentmarketing voor klanten in de daily business en de positionering van een organisatie.

Module 2

Contentmarketing binnen marketingcommunicatie

  • Doelstellingen en doelgroep.
  • Contentstrategie: de belofte van het merk aan klanten.
  • Doorvertaling contentstrategie naar content: het hygiëne, hub en hero model.
  • Contentmix: de optimale mix van expert, social en branded content.
  • Contentcuratie.
  • Contentdistributie: social, earned en paid media, grip op social, ontvangergericht inspelen op de moments of truth in de customer journey.
  • Accountability en conversie: kpi’s.

Module 3

Contentmarketing binnen de eigen organisatie

  • Workshop Waar sta je? Waar wil je heen? Hoe verantwoord je dat? Leren van elkaar.
  • Case: storytelling bij Coca-Cola.
  • Maturiteitsmodel contentmarketing en next steps.
Grachten en huizen

Fotograaf: AAGS

Gepubliceerd door  Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen

29 november 2017